2012-01-24

Prenumerera på tidningar om New York

Några av de största och mest omfattande sidorna om New York kommer ju (faktiskt) också ut som tidningar en gång i veckan, och en prenumeration till Sverige kostar ofta mindre än man tror.

Där kan man läsa om det mesta som händer i New York, och det kan nog vara intressant även för den som inte åker dit flera gånger om året.

Själv prenumererar jag på New York Magazine och Time Out New York, och även om de skiljer sig en aning från varandra, så går det att läsa om evenemang, guider, recensioner, shopping, årsbästa-listor och en hel del annat i dem båda.

Time Out New York kommer ut 47 gånger om året och kostar $150 för internationella prenumeranter. Med en dollarkurs på 7 kr blir det 1050 kr, eller ca 22 kr per nummer.

New York Magazine kommer ut 46 gånger om året, och med ett frakttillägg på $25 kostar en årsprenumeration $69.97 (490 kr per år, 10.65 kr per nummer).

Det kan vara bra att veta att det tar omkring två-tre veckor för tidningen att ta sig fram, så den som åker till New York kommer nog antagligen inte kunna få med sig veckans nummer dit. Men man har nog material så att man klarar sig ändå, skulle jag tro.

Jag ska dra iväg en beställning på The New Yorker också, men i och med att jag har läst den nere på biblioteket förut, så har jag väl inte haft någon brådska att prenumerera. Den skiljer sig en del från de andra två, med lite mer sofistikerade artiklar om kultur och samhälle. En årsprenumeration (47 nummer, $112) kostar omkring 790 kr.

0 comments:

Skicka en kommentar